Konzervatórium Conservatory BratislavaKONZERVATÓRIUM, Tolstého 11, Bratislava

Návod na tvorbu rozvrhu v EduPage

1. Rozvrh sa dá vytvárať len cez počítač, mobilná aplikácia neumožňuje tvorbu rozvrhu. Je teda potrebné, aby som sa prihlásil do EduPage na počítači cez webový prehliadač.

2. Po prihlásení kliknem na položku „Nastavenia” v ľavom bočnom menu.

3. Potom kliknem na položku „Hodiny”.

4. Následne kliknem na „Vytvoriť novú hodinu”.

5. Objaví sa dialógové okno, kde je potrebné zadať „Predmet”, „Trieda” a „Žiaci / Skupiny”. DÔRAZNE UPOZORŇUJEM, že položku „Predmet” je nutné vypĺňať podľa Tvojho úväzku. Je to kľúčový moment na spárovanie predmetov a známok v EduPage. Častokrát je v úväzku použitá skratka PP a znamená Profilový predmet. Napríklad: ak učím profilový predmet hra na organe, tak zo zoznamu musím vybrať položku „Profilový predmet Hra na organe”, nie „Hra na organe”.

6. V položke „Trieda” vyberiem triedu, kde zvolený predmet učím. Ak učím predmet v spojených triedach, teda na predmet chodia žiaci z viacerých tried, zakliknem „Na túto hodinu chodia žiaci z viacerých tried”. Vyberiem triedu, resp. triedy. Potom kliknem na „Hotovo”.

7. V položke „Žiaci / Skupiny” vyberiem konkrétneho žiaka alebo konkrétnych žiakov, ktorých vyučujem.

8. V dialógovom okne kliknem na „Vybrať iba niektorých žiakov”.

9. V tomto momente je potrebné zrolovať okno nadol, aby som videl položku „Názov skupiny v rozvrhu”. Vyberiem si fiktívnu skupinu (bez rozdielu či učím kolektívny predmet alebo individuálny predmet). Každá hodina musí mať inú skupinu. V´ÝBER SKUPINY JE ĎALŠÍ DÔLEŽITÝ MOMENT, ABY TRIEDNA KNIHA FUNGOVALA SPRÁVNE. Napr. v triede I.A učím štyroch prvákov predmet Profilový predmet Spev: Prvý prvák bude skupina 1, druhý prvák bude skupina 2, tretí prvák bude skupina 3 a štvrtý prvák bude skupina 4. Po výbere skupiny kliknem na „Hotovo”.

10. Následne si vyberiem žiaka, resp. žiakov, ktorých v danom predmete vyučujem. Prípadným hlásením „Nechodí na predmet” sa netrápim. Po vybratí žiaka / žiakov kliknem na „Uložiť”.

11. Vytvorím si všetky hodiny, ktoré učím, takže opakujem postup od bodu 4, kým nemám vytvorené všetky hodiny. Ak žiaka / žiakov učím viackrát do týždňa ten istý predmet, nevytváram si ďalšiu hodinu. Túto skutočnosť zadám pri tvorbe rozvrhu. Profilový predmet a Pedagogika profilového predmetu sú dva rôzne predmety. Takže ak mám v úväzku uvedené tieto predmety, tak si vytváram hodiny z Profilového predmetu aj z Pedagogiky profilového predmetu.

12. Po vytvorení hodín si začnem skladať rozvrh. Kliknem v ľavom bočnom menu na „Nastavenia”.

13. Potom kliknem na položku „Rôzne”.

14. Následne kliknem na položku „Môj rozvrh”.

15. V ďalšom kroku kliknem na „Pridať hodinu”.

16. V zobrazenom dialógom okne vyplním všetky položky. Pri položke „Čas:” vyberajte číslo, ktoré prináleží hodine v rozvrhu, teda napr. číslo 2, je druhá hodina 8:55 – 9:40. Ak učím viachodinovku, rozbalím ponuku pri položke „Čas” a zvolím koľko hodín za sebou učím. NEPOUŽÍVAM POLOŽKY „ráno”, „doobeda”, „poobede” a „večer”. Položku „Časový interval” používam LEN pri hodinách povinného klavíra, kedy potrebujem zadať polhodiny (napríklad 8:00 – 8:25 a potom 8:25 – 8:50). Pri položke „Hodina” vyberám zo zo zoznamu hodín, ktoré som si vytvoril v krokoch 4. – 11. Pri položke „Učebňa” vyberám miestnosť, kde danú hodinu vyučujem. „Platnosť” vyp´ĺňam podľa podľa kľúča:
individuálne predmety: 12.09.2022 – 30.06.2023
kolektívne predmety: 06.09.2022 – 30.06.2023
Po vyplnení všetkých položiak kliknem na „Ok”.


17. Body 15. a 16. opakujem kým nemám vytvorený celý rozvrh.

18. Zmeny v rozvrhu počas priebehu školského roka prídem konzultovať.